ЗАТВЕРДЖЕНО наказ Головного управління статистики у Чернігівській області 04 жовтня 2023 року № 59 (зі змінами, внесеними наказом Головного управління статистики у Чернігівській області від 21 січня 2025 року № 7)
організації та забезпечення розгляду здійснених викривачами повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень у Головному управлінні статистики у Чернігівській області
І. Загальні положення 1. Порядок організації та забезпечення розгляду здійснених викривачами повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень у Головному управлінні статистики у Чернігівській області (далі – Порядок) визначає послідовність дій працівників Головного управління статистики у Чернігівській області під час отримання та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, здійснених викривачами, у Головному управлінні статистики у Чернігівській області (далі – повідомлення). 2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), законах України «Про інформацію», «Про захист персональних даних». 3. Порядок поширюється на всіх працівників Головного управління статистики у Чернігівській області. II. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями 1. Організація розгляду повідомлень здійснюється на таких засадах: 1) володіння інформацією про можливість подати повідомлення та повноваження Головного управління статистики у Чернігівській області щодо його розгляду; 2) забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення. Процес подання таких повідомлень повинен бути зручним; 3) наявність довіри, інформування про виконання державних гарантій захисту викривачів; 4) забезпечення керівництвом Головного управління статистики у Чернігівській області роботи з розгляду повідомлень; 5) ефективне реагування на випадки порушення вимог Закону; 6) інформування викривачів про те, як розглядаються їхні повідомлення; 7) систематичний перегляд і коригування організації роботи з розгляду повідомлень. 2. Посадові особи Головного управління статистики у Чернігівській області мають керуватися такими принципами під час розгляду повідомлень: 1) бути доброчесними. Поведінка посадових осіб Головного управління статистики у Чернігівській області повинна відповідати вимогам Закону та загальновизнаним етичним нормам; 2) захищати права викривачів. Посадові особи Головного управління статистики у Чернігівській області, які мають доступ до повідомлень, повинні розуміти ризики для викривачів, пов’язані з поданням повідомлення, а також подальшим установленням фактів порушення вимог Закону; 3) забезпечувати конфіденційність інформації. У процесі збору, використання та збереження інформації посадові особи Головного управління статистики у Чернігівській області повинні виконувати вимоги законодавства щодо нерозголошення інформації про викривача; 4) мати зворотній зв’язок з викривачем. Посадові особи Головного управління статистики у Чернігівській області можуть підтримувати зв’язок із викривачем, навіть якщо повідомлення надано анонімно; 5) бути неупередженими. Отримані повідомлення розглядати по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати в результаті попередніх контактів викривача з Головним управлінням статистики у Чернігівській області; 6) бути об’єктивними. Одержаній під час розгляду повідомлення інформації надавати повну та об’єктивну оцінку; 7) дотримуватись рівності у стосунках з викривачами. Посадові особи Головного управління статистики у Чернігівській області мають забезпечувати однакове ставлення до всіх викривачів незалежно від віку, статі, національності, віросповідання тощо. ІІІ. Обов’язки та відповідальність працівників Головного управління статистики у Чернігівській області щодо забезпечення конфіденційності викривача 1. Працівники Головного управління статистики у Чернігівській області відповідно до вимог Закону: 1) не розкривають інформацію про особу викривача, його близьких осіб або інші дані, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до розгляду, перевірки та/або розслідування повідомлених ним фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені ним факти, крім випадків, установлених Законом; 2) не використовують в інший спосіб інформацію, яка їм стала відома у зв’язку з опрацюванням повідомлень про корупцію, або відомості, які в них містяться, крім випадків, установлених Законом. 2. У разі, якщо Законом дозволяється без згоди викривача ухвалення обґрунтованого рішення про розголошення інформації про викривача або інформації, яка може ідентифікувати особу викривача, викривач повинен бути повідомлений про це не пізніше ніж за 18 робочих днів до дня розкриття відповідної інформації шляхом вручення йому повідомлення про ухвалення відповідного рішення під розписку. У повідомленні про розкриття інформації про особу викривача має бути вказано коло осіб, яким буде розголошена інформація, а також підстави такого розголошення. 3. Інформація, створена за результатами розгляду повідомлення та про особу викривача, є конфіденційною інформацією, доступ до якої надається з дотриманням вимог законів України «Про запобігання корупції» та «Про захист персональних даних». ІV. Порядок здійснення розгляду за повідомленням викривача 1. Викривач самостійно визначає, які канали використовувати для повідомлення. 2. Головне управління статистики у Чернігівській області забезпечує функціонування внутрішніх каналів повідомлення. До Головного управління статистики у Чернігівській області повідомлення можуть надходити в такий спосіб: під час особистого прийому головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції; засобами телефонного зв’язку (тел. + 38 (0462) 675-082, працює в робочі дні з 8:00 до 17:00 із щоденною перервою з 13:00 до 14:00); на поштову адресу: вул. Гонча, 37, м. Чернігів, 14000; на електронну адресу: [email protected]. Під час отримання повідомлення на особистому прийомі або засобами телефонного зв’язку головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції здійснюється фіксація інформації в Журналі обліку повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень у Головному управлінні статистики у Чернігівській області (додається). Якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть можливого порушення, головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції пропонує викривачу здійснити повідомлення про корупцію письмово або направити його іншими засобами електронного зв’язку. Під час прийняття повідомлення про корупцію засобами телефонного зв’язку головний спеціаліст з питань запобігання та виявлення корупції повідомляє заявнику про те, що вказана в повідомленні про корупцію інформація буде використана під час виконання завдань і функцій щодо запобігання та виявлення корупції у спосіб, визначений законодавством. 3. Вимоги до повідомлень (у тому числі анонімних) та порядок їх розгляду визначаються Законом. Повідомлення підлягає розгляду, якщо наведена в ньому інформація містить фактичні дані, що вказують на можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, які можуть бути перевірені. 4. У разі, якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що воно не відповідає вимогам Закону, його подальший розгляд здійснюється в порядку, визначеному для розгляду звернень громадян, про що інформується особа, яка здійснила повідомлення. 5. Повідомлення про корупцію, які надходять через внутрішні канали повідомлення, приймаються та ідентифікуються головним спеціалістом з питань запобігання та виявлення корупції. Розгляд таких повідомлень здійснюється за результатами доповіді начальнику Головного управління статистики у Чернігівській області у формі службової записки з дотриманням умов конфіденційності та анонімності викривача. 6. Повідомлення через внутрішні канали повідомлення підлягає попередньому розгляду в строк не більше, як десять робочих днів. За результатами попереднього розгляду службова особа, відповідальна за його проведення, приймає одне з таких рішень: призначити проведення дисциплінарного провадження в разі підтвердження інформації, викладеній у повідомленні; передати матеріали відповідному спеціально уповноваженому суб’єкту у сфері протидії корупції або Державному бюро розслідувань у разі виявлення ознак корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією; закрити провадження в разі непідтвердження фактів, викладених у повідомленні. 7. Викривачу надається інформація про результати попереднього розгляду за його повідомленням у триденний строк із дня завершення відповідного розгляду. 8. У разі, якщо під час попереднього розгляду повідомлення встановлено, що воно не належить до компетенції Головного управління статистики у Чернігівській області, подальший розгляд такого повідомлення припиняється, про що інформується особа, яка здійснила повідомлення, з одночасним роз’ясненням щодо компетенції органу або юридичної особи, уповноважених на здійснення розгляду чи розслідування фактів, викладених у повідомленні. 9. Дисциплінарне провадження за повідомленням проводиться у строк не більше 30 днів із дня завершення попереднього розгляду. Якщо в зазначений строк перевірити повідомлену інформацію неможливо, то начальник Головного управління статистики у Чернігівській області може продовжити строк дисциплінарного провадження до 45 днів, про що повідомляється викривач у триденний строк із дня завершення відповідного провадження. 10. За результатами дисциплінарного провадження службова особа, відповідальна за його проведення, приймає одне з таких рішень: передати матеріали до органу досудового розслідування в разі встановлення ознак кримінального чи адміністративного правопорушення або до інших органів, уповноважених реагувати на виявлені правопорушення; у межах компетенції про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства, інформацію стосовно яких повідомлено про усунення виявлених порушень, причин та умов вчинення правопорушення, спричинених ними наслідків, а також про здійснення заходів щодо відновлення прав і законних інтересів осіб та відшкодування збитків, шкоди, завданої фізичним та юридичним особам унаслідок виявлених порушень. 11. Матеріали попереднього розгляду та дисциплінарного провадження про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень цього Закону зберігаються Головним управлінням статистики у Чернігівській області протягом трьох років із дня отримання такої інформації.
Головний спеціаліст-юрисконсульт Інна ШКІНЬ
Додаток до Порядку організації та забезпечення розгляду здійснених викривачами повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень у Головному управлінні статистики у Чернігівській області (розділ IV)
ЖУРНАЛ обліку повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень у Головному управлінні статистики у Чернігівській області
|
© Головне управління статистики у Чернігівській області, 2004-2025 Дата останньої модифікації: 24.02.2022 Мапа сайту При використанні інформації з сайту, посилання на chernigivstat.gov.ua обов'язкове. |
Web-Design & Programing: Відділ ІТ |